Sunday 11 September 2011

maafkan aku sayang...

salam...

sebelum aku tutup mate nk bobom(tido), aku juz nk share, wat im feel today, d day when im regist kt mahallah ofis aminah, uia...pergh...ati ni memang berat ase nk balik..coz, aku stil x 'sembuh'...so, balik pon juz ala kadar jew...(ala kadar la sgat, brang2 smpai 4-5 beg td pe cer..hahahha..)...tp da gak brg2 penting yg tggl..tp, xpela...smpan sat na...

smpai jew kol 12 tgahari td..pergh, byak gle brang kne angkut tgkat 4 tu..dh la lme, xnaek tangge..sempot kot..kaki pon xkuat cm dolu2...huhuuhu..aku belasah jela..last2 2 round jgak aku belasah angkut beg2 tu..smpai je blik, lepak ngan mizah..citer2 smpai bkak kisah x 'sembuh' tu..dh owang tye, aku jwab la ne yg ptot..taw x dye kate pew..."alaaaaa..alasan xmunasabah kot..payah betol la.."(dengan loghat kedahnye yg pekat..hahaha..)..biaq pila mizah..tp hmpir meleleh gak ayak mata ni..amboi, utagha mari..=p

then, nila senarnye nk habaq..aku pila check in, konon nk amek kunci, tp mahallah a.k.a hostel aku ni pyah ckit..siap nk confirmation slip, check out slip..adoyy..dh la server lembap, pastu mtak tu, mtak ni..beratur pnjang  la aku ngan gurl2 kt dpan C.C a.k.a cyber cafe la...adddooyyy...hahaha..msing2 tukaq hpon bru..xdo dh yg pkai keypad cm aku ni..aku ase major pkai fon yg tekan2 kt cemin fon tu..soryla, aku xmmpu dowh..asal ada cukup..asal ley kol n msg, jdila..nk camera yg besaq migapixel nye, xpola..aku kureng ckit bergambo2 ni..tumpang kt camera owang xpo..hiihihih..xmalu!!!werk!!!=p
beratur punye beratur, dr kol 1ptg, kol 2 bru aku abeh..then, checking counter plak tutup..kate kol 2, tp tup2, nk dekat kol 3, bru dye bkak..ni yg aku mrah..dh taw, ari ni rmai yg register, ontime la ckit..jgan wat janji keling..dh lame cuti, hangpa sume wat pe..xpkiaq ka cre tebaru o systematik ckit..xdala owang mgutuk..ni ngan yg datang siap bwak mak bapak, atok n nenek..penat kot nk tggu..adddooyyy..then, masuk je ofis, macam SARDIN!!!! konon, bg nmbo, ngat da pggil nmbo kew..sajo jo tu, eksyen..!!!last2, pggil namo gak pas bg kad matrix kt counter depan tu..lopeh tu, suare...ALLAH!!! pelahan la sangat!!! sowe aku lg kuat bowak ngan Tkah kt sofa dlm ofis tu tyme nk tggu nme dsebut..last2 aku gak yg jd pembesar suare kt ofis tu jap b4 nme aku dpanggil..tp dh pat kunci, aku blaaahhh arr..byak brang aku xkemas g..xdo maknonyo, aku nk jadi pembesar sore xbegaji...uhhuuh...(mata duitan tol..=p)

pastu, nek blik mengemas...dlam 30min pastu, da owang bkak pintu, tarik beg siap..aik, sape plak an??lorrrr...sakinah upenye..1 compartment ngan aku..so, sem ni xla aku keseorangan cm sem lpas..mgkin Allah dgar, doa aku..aku xley sorang2, t nek plak sawan aku..hoohoohho..bahaye2..seb bek kinah da..tanx Allah..dlam kol 5ptg, aku dh ase penin..Allah!!! dr pg td xmkan pape pon lgsung, juz minum air nescafe, ilangkan ngantok coz smalam agak ltey, da open house kt umah aku..mak ai, rmai gler yg datang!!!smpai kne msak 3x woo..seb bek da makcu tolong masak mi yg sgat sdap coz aku n ibu memang xlrat..yg penting, macaroni, hasil air tangan aku, licin!!!!smpai kak sara nk ase pon xsmpat..huuhuh..next tyme, sy wat lg yew kak sara..tanx to kak sara(wakil UIA) n kak najwa(wakil KUIS) sudi datang kt teratak ibu n ayah sy..sambung balik sal penin pale td..mak ai!!!!aku lupe, aku da gastrik!!! gas nye smpai naek ke kepala..penin yg teramat sgat..seb bekla aku da kwan ssah n senang aku, yg kdang2 aku termarah, termanje ajak aku mkan nsik yg dye beli..kongsilah kami, coz dye cian tgok aku..nk twon, mlas, ngan pale dh penin nye..sabo jela yew..MAAFKAN AKU, SAYANG, duhai perutku...pasni, aku janji, aku akan cuba untuk isi perut aku tiap pg..spaya xla jdik cmni..n also tanx to mizah, sudi bg aku makan..

n to UIA + MAHALLAH AMEENAH.......
sory sgat, byak mengate..tp mulut ni mengata coz byak yg perlu kalian perbaiki coz bkan shari 2 institusi ni bru bertapak..dh bertahun2 lamanye..so, ubahlah, spay owang sekeliling serta penghuninye, selesa n tidak mengaata kalian lagi..wat ktowang tmbah dosa jew...coz aku sayang UIA!!!

No comments:

Post a Comment