Friday 7 October 2011

aKU tAw aku wANiTa yaNG uNiK...

salam...
agak lama aku menyepi daripada membicarakan perasaan n rasa hati aku kat blog ni..sory la, blog aku ni xda khaskan untuk jurnal or tzakirah...hanya luahan perasaan yg aku alami selama aku bergelar seorang anak, pelajar n wanita...

xda pon nak cte, coz sem ni aku sangat2 la bz sampaikan xda mase nk layan blog selalu..sampai kawan2 kate syura xda mase termenung pon, xsempat...katil pon jarak lepak..juz untuk tidor n study jew, tupon kalu sempat..nak blaja kt meja study, memang xpatla..kadang2 bersepah dengan buku2 nye..barang2 meting..botol air..memang dasar orang busy tol aku..so. mlam ni aku take tyme ckit layan blog, coz baru lepas study QPT..lagipon petang td dh tido sejam, coz pening pale gara2 xckup tdo + kena ujan...

mengenai perasaan, Alhamdulillah...sumenye ok n baik2 belaka..dah xcam dulu lagi..malah, makin better..tp, werever i go, my fren must ask like this..."syura, ok x??ati dh ok...???" yeah, im totally ok rite now..biala, sume ni dh pon belalu..ada hikmah di sebalik sume ni..aku percaya, disebalik semua yang berlaku kat aku ni, ada sebabnye..n Allah nk aku lgi matang dlam mencari pasangan hidup yang bukan sehari dua akan ku hidup bersama dye, malah hingga akhir hayat..mungkin ada yang lebey baikk..tu adalah doa daripada kawan2 ku..Amin...

ke mana aku pergi, pasti ada kawan yang menemani..tapi an, nama + maruah aku dh tercalar sebenarnye..ke mana aku pegi kalu sorang2, mereka2 dh pkir len..mereka akan pkir aku keluar 'dating'...padahal, aku g meting, g trening teater, g cluzz...adoyy..dh tercalit pandangan negatif kt aku, gara2 aku salu kuar dlu..xda maknenye aku nak dating...aku bukan minah 'playgirl' senang je nk kapel ngan owang len lepas dh putus tunang..n lagi satu, aku bekas tunang orang, sape yang nak??? lom lagi wujud pasaan suke kat 'kaum' itu..setakat nak main2 ngan kengkawan aku, besela tu..

mane da mase la nk pkir sume tu...cluzzz + trening teater + meting (qyc+ala)...pengsan aku dwatnye..demam, penin pale, sakit kaki, kaki melecet...dah jadi kebiasaan bagi aku sem ni..pergh...xbley blaah tol aku ni..sampaikan head biro aku tye, "hai syura...busy semacam ni, nak lupekan 'tu' ke........???" hohohoho...mgkin kot...kui..kui..kui..;)

skang ni, aku ajin bace, kadang2 terbaca sal uniknye wanita...lelaki yang mencintai kita(wanita) kerana Allah..tapi adakah lelaki begitu??tahukah lelaki itu tentang uniknya wanita..??
kenapa wanita selalu menangis??cengengkah dye??ngada2 kah dye??ketahuilah:
1) kerana di bahunya akan memikul satu bebanan dalam menjalankan tggungjwab sbg isteri n ibu...
2) kerana atinya yang lembut...
3)kerana rahim wanita kuat untuk menyimpan benih manusia...
4)kerana batinnya yang sangat kuat tika wanita itu dikhianati oley temannye..cintanya dikhianati oley 'orang' yang disayanginye..
dan air matelah adalah jalan penyelesaian nye untuk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru..
so, kat cni, aku taw, aku adalah wanita yang sangat unik..air mata aku telah membasuh luka ku..malah mengumpulkan kekuatan baru untuk aku untuk terus hidup bersama insan2 yang menyayangi ku setulusnya bukan untuk memainkan perasaan aku..

i love this quote..BE A MAN..DONT APPROACH HER, BUT APPROACH HER WALI...wali???huhuuh..sounds good rite??n its better i think..ase mambazir + sia-sia mencintai lelaki, percaya kat dye, setia kat dye...tp ditinggalkan begitu sahaja..kena plak dengan lagu ni...BERIBU SESALAN by jaclyn victor, ning baizura, sheila oiam...xdan nk nanges pon ble dgar, tp ase terpukul dengan lirik dye yang seakan2 same ngan dri ni..

tujuan wat blog ni, bukan nak offence sape2..cume nk buktikan dri ini bukan syura 2 bulan yang lepas dok menangis xtentu pasal..terbayang sane cni..NOPE, IM NOT...im totally change.always pray 4 me, my fren..love u alls...=)

1 comment:

  1. ye syg..
    moga Allah sentiasa beri kekuatan,
    inshaallah, disebalik penderitaan, ada kebahagiaan yg menanti, tak kat sini, kat sana nanti kan?

    syg syura, lillahi taa'la.. ^^

    ReplyDelete