Sunday 18 March 2012

MaLAm.. SiAng... AKU inGiN BAHagia....

MALAM... seolah2 memahami yang tebuku di hati aku.. aku sedih, aku sunyi... siang, aku mampu berpura2 gembira, tapi hanya malam yang tahu betapa sedihnya hati aku.. betapa sunyi nye diri aku...

MALAM, kau seperti mengetahui yang aku sangat2 memerlukan kau supaya aku dapat meluahkan segala-galanya pada kau tentang isi hati aku, penat lelah aku, rahsia aku...hati aku...

MALAM, kau begitu tegar menunggu cerita dari aku, bersedia mendengar celoteh aku, sendu aku dan rintihan aku...

MALAM, kau begitu sabar melayan aku... terima kasih malam...

SIANG,  walaupun aku hidop dalam kepura-puraan dalam menggembirakan insan di sekeliling aku, kau cukup sabar membawa ari2 aku...

SIANG, aku harap kau tidak merajuk dengan aku.. aku terpaksa hidup dalam kepura-puraan kerna hanya ni sajalah cara untuk aku menggembirakan ati yang lara...

SIANG, sejujurnya, aku takot untuk mendepani kau, kerna pada waktu siang, aku ditontonkan dengan pelbagai ragam manusia yang bahagia, sedangkan aku....

SIANG, maafkan aku, aku xberniat untuk terus berpura-pura....aku cube untuk mnjadi org yg gembira tulus dr ati kecil aku, tp aku xberdaya.... aku lemah dlam mengharungi hari2 aku...

SIANG, aku masih mencari identiti aku...adakah setiap langkah yang aku jalani, adalah jalan yang betul, atau sekadar alasan untuk aku mengelakkan diri daripada kesedihan??? adakah aku membuat keputusan yang betul??? kenanpa aku tidak bahagia, SIANG??



adakah ni 1 karma untuk aku kerna dosa yang aku pernah lakukan dahulu??? adakah Allah ingin menguji aku?? walaupon ujian yang aku terima tidak separah n sepayah insan2 di SYRIA, tp aku juga manusia, perlukan kasih sayang drpada insan2 yang disekeliling ku... mungkin dlu aku penah bersikap bongkak, takbur menidakkan rase ati untuk berkasih sayang, tp aku mengaku kini, aku tewas..

aku tewas dengan MALAM... MALAM seolah2 mahu aku menceritakan segalanya, namun aku xberdaya... lebih ramai yang memerlukan MALAM untuk luahkan rasa yang terbuku di dada.

duhai MALAM, aku menyukai DIA... DIA yang aku xpasti..... maafkan aku, aku xpatot ade prasaan cmni... aku sedar, aku xlayak.. tp nape ati ni sangat sakit... andai saket ni useless ntuk dri aku, aku harap, ALLAH dapat lenyapkan perasaan ni.. aku xmmpu nk menanggung ati ni sorang2... aku ingin bahagia... BAHAGIA...

selalu menanges tatkala malam..='(

No comments:

Post a Comment