Saturday 14 April 2012

Tak KenAL mAKa Tak CinTa...

Kata-kata cinta bukan hanya ungkapan, bukan hanya tulisan tapi cukup dengan perasaan..

suatu hari cinta bertanya pada sahabat,
kenapa engkau ada jika aku sudah ada,
lalu sahabat menjawab,
untuk meletakkan senyuman ketika cinta meninggalkan air mata...

begitula apabila seseorang yg asyik dilamun dengan bayangan cinta, terlalu mudah meluahkan rase cinta, hatta rase pahit bisa menjadi manis.. perkara sukar menjadi senang lantaran kehadiran seorang yang dicintai sentiasa bersama... susah senang sanggup dilalui bersama kerana CINTA...

tapi, di manakah cinta apabila di saat perasaan itu makin pudar?? di manakah insan yang saling menemankan suka duka ketika dahulu??? di manakah saat2 indah yang menjadi peneman 2 insan?? dan dimanakah harapan dan masa hadapan yang dicipta bersama ketika bercinta dahulu.... maka, wujudlah SAHABAT tatkala hati sedang bersedih.. wujudlah sahabat yg pernah kita tinggalkan dahulu gara2 CINTA.. cinta terhadap sahabat tetap utuh, tapi cinta terhadap cinta bisa mencoretkan parut dan mencipta permusuhan...mengapakah begitu??

aku xtaw la nape petang2 cmni rajin pulak aku nak bermadah..xpasai2.. mungkin dah lame x stay melayan blog, sengaja aku strt bermadah macam ni as muqaddimah..hek3... bes ke bercinta?? pe perasaan bercinta ek skang ni??? ade ker bercinta xpegang2 tangan?? ade kerr??? ade ke kapel ikot care Islam??? 9bulan idop tnpe cinte seorang lelaki, buat aku makin tegar dan tegas terhadap pendirian aku.. tidak mahu maruah aku diinjak2 oley mane2 lelaki lagi.. sekali dipijak, akan melekat, sekali meninggalkan, sakitnye Allah sajela yang taw...

sepanjang aku memegang jwatan VICE PRESIDENT 2 persatuan aku, macam2 aku belaja, macam2 aku kenal.. mamat ni aku ngatkan ssowang yg serius, pendiam dan sombong, rupanya.....apekah??? hahhah....he's great... gila sbnarnye mamat tu... banyak sangat loyar buruk nye... senang bkerja dgan owang camtu... feel so great.. betollah kate orang, xkenal maka xcinta utk bekerjasama ngan dye...no touching2 here...aku suke kerja ngan dye, no feeling2, okayy???

meh cite sal mamat laen pulak...hek3..sdap plak nk cite sal ank owang kan???alah, bukan sape bace pon...hek9..  dia ni, serius ckit owangnye, walaupon aku sdri taw, dye ni gler2 owangnye... dlam byak2 lelaki, aku payah betol nak pndang muka n mate mamat ni...xtaw la nape..ngan owang len senang jerr.. dye ni kalu berpikir gempak gler, tu yg takot tu..idea dye pon, xley blaah hebatnye, so cmne la aku xase rendah dri ngan dye ni...malu pon ade...

(nila 2 lelaki yang bersama2 aku berpikir utk kebaikan budak BARB, budak kos aku, tu je...xlebeih dari tu... kite kawan kan A & H??? heheheh...)

nila 2 lelaki yg ajin push aku ngan kate2 semangat sepanjang aku jd vice president tu..aku bukan pe, perkara yang paling aku xsuke buat, ialah berfikir, tapi orang lain yang buat kerja..style aku, aku suka berfikir and at the same tyme, aku buat kerja, barulah otak aku ajin berjalan.. nak berfikir out of the box lagi2 bnda fakta, bukan bidang aku. tp tula yg dmintak tyme kerja nnt.. tp anyting which can make others happy, im so interest on it. contoh cm td, kat kelas parenting, instructor minta kitowang utk discuss about bad n good communication and make it in short drama.. skjap je, aku bg cdgan, then we did it happily and make it interest!!! but, when im asking to do debate and talk or discuss about the facts, arghhhhhhhhhhhhhhhh i cant...truly, i surrender...hahahhaha...

ok, finish already our sharing moment today, which is LOVE & FRIEND... so, xkenal make xcnta...
so, dont ever JUDGE A BOOK ONLY BY ITS COVER... discover that book, so u will know either that book as like as do u think... 

# tgah amek mood bace bayan malam ni...hek3...=D mohabbat syukriya...


No comments:

Post a Comment