Tuesday 24 January 2012

Aku respek gler, salute, tabik sppprrriinnggg la ngan Alma, walaupon dihina, ditendang oleh papa nye sdri, 2 3x kali masuk hospital akibat dek fobia darah, tp dye kuat, tabah, dalam mengejar dan menyelamatkan cinta nye terhadap suami tercinta.. berkahwin tanpa restu papa n mama barunye, dye telah berkahwin dengan Mukramin Rayyan, anak musuh papanye.. papa Alma, sudah berkali-kali mengingatkan tentang hal ini, tp rase cintanye terhadap lelaki yg bernama Mukramin Rayyan, membuatkan dye ase besalah terhadap papanye...sesungguhnye, cinte tehadap lelaki itu, membuatkan dye tekad, untuk merapatkan duah buah keluarga yang telah lama bermusuhan dan mengembalikan ingatan suaminya yang amnesia akibat kemalangan jalan raye seminggu selepas selepas mereka pulang dari Ireland, tempat mereka belajar, jatuh cinta, dan berkahwin di sana..



bukan tingkah dye sbagai ank derhaka yg ingin aku strezzzkan di sini...tp, cre dye tegar dlam mempertahankan cintenye terhadap suami yang amnesia, membuatkan aku terpanggil tok update blog ni and jadikan sinopsis drpada novel KAN KU KEJAR CINTA KAMU, sbgai muqaddimah blog aku pada mlam ni.. sebenarnye, dh lame aku tggalkan dunia novel ni, tp sementelah cuti 3minggu yang agak mendung ni, aku penuhi dengan bace buku ilmiah n novel..buku ilmiah, pergh, memang xkan abehla, bukak je ckit, dpat 2 3 m/s, mate aku pon terus terlelap, dengan buku2 nye skali, tp kalu novel, aku bjaya abehkan dlam mse 3hari..pergh...xley blaahkan?? tp adek aku lg hebat, 1ari dh ley abeh...tula manusia, benda2 cmni ley je dihabeskan dlam mase yg sgat kejap, tp kalu Al-Quran, kadang2 amek mase stahun baru ley khatam..huuhuh..ble la syura ain nk brubah kan??

semalam, 23hb, aku n family pegi mandi mande kt Wet World, shah alam...rm20, per ticket for adult n rm16, per ticket for children..mahal kot, dolu2 tyme aku kecik2 dlu, bru rm7...over kot mahal nye...tp, kalu xjadik, muncung jela adek aku yg last tu, SHAWN..dahla aritu xjadik, sbb owang ramai kot.. balik je umah, mengamukla dye, bwak ke tempat lain n dimarah aku, barulah ok ckit..kalu x, sume barang nk dihempasnye..naik baran aku, barulah taw dye senyap...so, ibu pon merelakan lah rm 116 melayang demi ank dye yg tembam tu...tp, ibu ckap ni yang last, kalu nk lg, tggu along dh kawen...memang xley blaaahhh...kalu cmtu, memang lmbatla, adek2 aku nk merasa g Wet World lg...hahhah...4 5 tahun lg, mgkin...hahhaa...

tp sronoknye kali ni agak kurang, mgkin sbb aku dh besar kot, dh xsswai nk bemandi mande ni...so aku decide, dok tepi, berendam sambil tgok2 kan adek2 aku berenang, tp xla berenang sgat..dowang bukan reti pon...aku dilahirkan dlam keluarga yg memang xpndai berenang..tp aku xkate aku xbertuah, malah aku bersyukur, ade keluarga yg seumpama ni..ade mase tok bawak anak2 keluar berjalan, tp xlah slalu, coz ayh adlah workaholic person..so, xley kacau, ni keluar pon sbb kbtulan aku n ita balik cuti sem...kalu x, nilai jela tmpat ibu n adek2 lepak lepaskan boring...huuhhuhu...kecian... smbil berendam, aku byak melihat karenah n telatah manusia-manusia yg ade kt ctu..waktu cuti2 ni, aku lbey suke dyam n memerhati bbnding kt hostel mulut aku dok membebelkan MIZAH n SYUD,...hahha, cian dowang..tp, dowang pasrah je ngan perangai aku, mlah penah ckap, kalu syura xda, sepi je compartment dowang tu..hohooh...bangge jap...=) kt sane, mcm2 warne pelampung dapat aku lihat, purple la, pink la, biru la, hijo la..macam2 ade...pkaian renang budak2, xpyah ckpala, cm2 kaler...yg seksi, yg xseksi pon ade...si ayah mengajar ank perempuan nye berenang, si ibu plak mengajar ank lelaki.. dr yg xpkai tudung, sampailah yg pki tudung labuh pon ade memenuhi Wet World cuti raye cina ni...memang ramai, tp aku redah je, asal ade temapt tok adek2 aku berendam cm kakak dowang ni..pastu, ayh join berendam ngan kitowang...ayah ajak meluncur kt tempat tggi ckit, ckit je...adek2 pon pe lg, sonokla dowang, ble dh 2 3x melucur, aku tgok, adek2 aku ilang...puas aku naik trun tgge nk pastikan kt mane dowang..upe2nye, dowang lg cepat dr aku, ITA n ayah..dowang dh melucur dlu dh tyme kitowang b3 bwu nek tgge..mengamuk betol aku...aaarrggghhhh...penat aku...!!! ayah n ita, dr jauh, dah gelak2 kan aku...kuang assssaammm!!!


22hb, ahad...aku pegi umah kwan ibuku di Taman Qasuarina kt nilai jugakla..kenduri cukur jambur anak perempuan, satu2nye..yang lain sumenye laki...comey sgat baby tu..aku suke nme dye, ZARA SOFEA... aku suke sgat, dgan mate dye yg bulat, ppi dye yang tembam, rambut dye lebat kot...pakai lak gaun wane kuning cair, comey sgat...waaaa!!! geramnye, nk bawak balik ibu xbg...sume pggil baby gurl tu SOFEA. tp aku x, satu2 nye insan yg paggil dye ZARA,...uhuuh..pantang diagah, ZARA dh mgekek ketawa...aku suke...nme dye pon aku suke...aku dh pon reka nme ank aku, nme 'papa' tok ank aku, memang xpenah aku reka n amek taw sape, yg penting nme ank aku..smpai adek2 aku geram ,aku dok ulang nme tu spnjang pjalanan balik kitowang dr umah ZARA SOFEA....uuhh...

syesly, aku kemaruk gler dgan baby, dr dlu lg...smpai post kt FB, tp sape nk bg aku baby??? aku nk sgat...ade yg kate, kahwen la cepat..pergh, kahwen??? dh xterpikir dek pale otak aku ni soal kahwin..kalu perempuan pkir sal kahwin, msti kne pkir sal laki..masalhnye, dh xda kt pale otak n ati aku ni, sorang laki pon.. xpenah tebayangkan mane2 laki pon tok jadi 'papa' kpda bakal anak-anak aku t..mgkin aku xda jodoh ngan mane2 laki kt dunia ni, mgkin di syurga nnti..i'Allah...malas dowh, nk pkir sal soal hati n perasaan ni.. aku xkate, idop single ni best, tp idop single ni, buat aku jauh dr dosa, aku bersyukur sgat..memang lumrah manusia ingin dicintai n mencintai..tp aku ase, jodoh aku bukanlah dlam mse skang...Allah nk ajarkan aku erti idop single, erti idop berkawan....
n aku percaya, Allah dh tetapkan jodoh yang terbaik tok aku 1 ari nnti..cume sape n bile, aku xtaw...tp aku caye, ade...biarlah lelaki tu insan yg beriman, setia n bertanggungjwab, ley trima ape adenye aku, trima baik buruk perangai aku, n paling penting hati aku..bukannye, sbb aku comey o cantek...cantek ke aku ni???hahah...xpon...=D




trimala 2 lagu yg menemani aku tyme cuti minggu ni..next tyme, kalu da lgu len, aku share..wat mase ni, 2 lagu ni yg temankan aku bace novel n update blog ni..kire, lagu2 yg terpilih la...hahah...have a nice holiday n life, frenzzz...

p/s: nak baby...=D

No comments:

Post a Comment