Wednesday 18 January 2012

bAUCer 1 MaLAYsia...=P

salam...

jam 8.30mlam td, aku ngan family pegila ke kedai buku Popular kt nilai ni..pergh, dr luar kdai buku aku tgok, rmai giler!!!! ni sume gara2 baucer 1 Malaysia.. kan bagus kalau baucer ni diberi stiap tahun...xdala tahun ni je kdai buku rmai dgan owang, stiap tahun kalau boleh penuhkan dengan anak-anak muda.... daripada dowang penuh kat cyber cafe or shopping complex melepak xtentu pasal, ade gakla benefitnye, bagi baucer cmni stiap tahun...napela bnda2 ni xda dlam benak fikiran pihak kerajaan... alasannye, sbb da PRU tahun ni, baru terhegeh-hegeh nk bg baucer ni...aduhai, kecian tol, xda care lain ke??? pihak luar boley hidula care kowang nk bodek masyarakat Malaysia ni..spatutunye dr dulu lg kowang bg baucer ni kt kitowang mahasiswa-mahasiswi ni, sbb ni memang hak kami.. adoyy, aku pon dh melalut jauh dh, dok melalut sal pihak kerajaan la plak..huhuuh...im sory (like amir raja lawak...huuhuh..)

sebenarnye, aku nak cite pe yg tjadi td, macam2 telatah n karenah yg dapat aku lihat n gelakkan kt kdai bku tu...antaranya...-

1) ade yang kalut, cane nk genapkan rm200 tu, ade tu lg rm4 je lg nk kne genapkan rm200...kalut mbcari buku yg bharga rm4...last2, bli coklat n gule2 je dpat...hahaha...

2) ade yg xtaw nk beli bku pe, punye pusing 1 kdai buku tu td..aku tgok kan je gelagat dowang, lucu n comey...

3) da gak parents yg tolong ank2 dowang belikan buku, n cadangkan bbrapa bku yg bagus, oraitla tu...

4) ade yg sempat mengata budak uia lg tu..cmni dialog dowang..."bku2 agama n al-Quran ni tok dak UIA je....hahahha...", dengar je sekumpulan dak lelaki tu cakap cmtu, aku trus je pndang sinis kt dowang...memang tajam la jelingan aku tyme tu, smpai dowang pon nmpak cm srba salah..padan muka dowang..bukan pe, xpyahla nk perli2 cmtu siap gelak2...

5) n de sekumpulan lelaki dak usim (tgok kat baju dowang), nmpak cm dak junior, dok ikot aku...aku bukak buku masakan, dowang pon same, aku bukak novel english, dowang pon same...adoyyy, tawla kowang cm aku, xtaw nk beli bku pe, tp jganlah bg nmpak sgat tgkah kowang tu..wat aku gerun + takot pon ade...cm nk menculik aku yg besar ni pon ade...aish...huuhu...memang klaka...

6) ade gak yg gune baucer akak2 dowang, cm adek2 aku..dowang beli buku2 latihan + kertas lukisan gne baucer aku ni... gunela adek2 oi, along pon xtaw cne nk abehkan baucer sbb along ni kurang minat mmbace..huhu, dats y xpndai sgat kot...huhuhu... x minat x minat pon, beli jugakla 4 buah buku... FOBIA YAHUDI DAN BARAT TERHADAP ISLAM (saje nk tmbah ilmu), SAJIAN BUBUR (sbb minat gler mkan bubur...=p), REMEMBER ME (novel english), GENG T3 (novel PTS ONE)....

huuhuhu...abehlah rm100..patla aku penuhi cuti 3mggu aku ni, sbb xjadi keje, owang tu dh tutup kdai dye...hahahha...xkesahla, yg penting aku xwat bnda2 lagha o anyting yg menyesatkan n melalaikan cuti ni....i'Allah...

then, sok plak ibu nk ajak g jalan2 cari kain nk wat baju raye...ibu memang suke beli awl2, xnk bz katenye, tyme puase nnti, panas + penat..betol jgak..belasah je la...aku juz jd tukang teman n tukang memilih kain tok dpakai tahun ni..urm, tema tahun ni nk wane pe ek???hahaha...t la pkir ble smpai sane t...okla, nk bace buku beli td...bubbyyeee...=D


trimala lagu tuk arini, jiwang + sdey sikit, tp bes gakla...ost ombak rindu, LARA LAGI-adira....selamat mghayati lirik & kate2 yg tersurat & tersirat d sbalik lagu indah ini...selamat malam....=)

No comments:

Post a Comment