Saturday 28 January 2012

taNPa deNDAm Di haTi....

Lautan Yang Berapi, Daratan Yang Berduri, Bagiku Bukan Musibah, Malahan Hikmah Berharga

Katalah Apa Saja, Yang Jelik Penuh Dusta, Kau Bebas Warnai Diriku, Di Minda Yang Kelabu


Siapa Diri Ini, Tuhan Yang Memahami, Amarah Dan Kecewa, Hanyalah Bara Membakar Jiwa

Sungguh Pun Ku Terkilan, Terguris Perasaan, Ku Pilih Berdiam Diri, TANPA DENDAM DI HATI




katalah apa sahaja yang kalian mahukan, aku rela & redha.. pe yang aku post di FB bukan bermakna aku lemah, frust.. aku suke dengan ayat2 yang puitis, lalu aku sematkan di wall aku.. tp ramai yang mengatakan aku lemah lantas memberikan kate2 semangat kpada aku sepeti 6bulan yang lepas..aku sangat2 menghargainya, tp aku bukanlah seperti ape yang kalian pikirkan..aku lebih suke dengan care yang sebegini..memerhati kalian yang lain gembira, tanpa ada rase dendam dan amarah di hati..syura is stil syura...but, terimalah syura yang baru, syura yang sentiasa berhati-hati dalam setiap tingkah dan laku either in study & lifes..mohon doa drpda kalian juga.. bukan aku xpecaya dengan qada' & qadar Allah, sangat percaya, kerana berdosalah aku kerana ianya adlah rukun iman yang patot aku taw sejak kecil lagi.. bukan aku xnak berusaha berdoa kepada Yang Maha Esa tentang jodoh, tapi aku xbersedia lagi.. cukuplah setakat berdoa. untuk ke arah usaha tu, aku bukan spesis yang mencari.. biarlah aku dicari.. kalu ade, adelah.. dh brapa kali aku tekankan kt sesape yang mengajukan persoalan..."syura, bila lagi...???" ataupun "syura, cepatlah kahwen...". insan mane yang xmahukan kebahagiaan..insan mane yang xmahu dirinya dicintai & mencintai..insan mane yang mahu hidup bersendirian...TIDAK ADA PUN INSAN MAHU YANG SEBEGITU.. cuma, fahamilah, insan yang bernama NUR SYURA AIN ZAKARIA ni belum bersedia lagi.. kasih sayang aku hanya cukup2 untuk aku sendiri, family, & kwan2.. ni saja yang tggal setelah aku korbankan kasih aku untuk lelaki yang xpernah nak menghargai siapa aku.. menganggap aku ibarat sampah di jalanan.. aku yang salah, sbb terlalu menyayangi tnpe ade rase benci..nilah padahnye, krana terlalu menyayangi sehingga menjadi terlalu benci kini...krana seorang lelaki, aku menjadi was-was terhadap semua lelaki yang cuba menghampiriku, xkesahlah dah lame kenal mahupun baru.. aku penat dilayan seolah-olah aku lemah..sudahlah, yang berlalu biarkan berlalu.. aku kena teruskan hidop untuk yang akan datang.. luka aku masih xhilang, aku mengaku.. tapi aku sembuhkan luka ini dengan menggembirakan orang2 di sekeliling aku.. secara pelan-pelan, luka aku aku ni akan sembuh, i'Allah..

aku terpanggil tok update blog jam 5pgi ni, sbb d spanjang ber'fb', spnjang mane aku meng'post' ayat2 jiwang, ramai menyangkakan aku frust menonggeng..x,x,x...aku dh xfrust dh.. aku masih boley tersenyum, bergelak ketawa, n masih boley menggembirakan ati kawan2 aku.. dan mungkin ade yang terpikir, syura dh xlaku..up to u allz..sbb aku sje yg taw mgnai dri aku, bukan owang len..

p/s: aku serahkan 100%...segala-galanya pada Allah..=D & dont judge me thru my status in FB..

No comments:

Post a Comment